Od chaosu do procesu, czyli jak zbudować strategię rynkową dla firmy?

 

Czasem jak obserwuję właścicieli firm lub przypominam sobie siebie sprzed kilku lat, widzę przed oczami jeden wielki chaos w prowadzeniu i budowaniu firmy. Działania wirujące jak w kalejdoskopie, nie wykończone strategie działania firmy, nie doprecyzowane segmenty klienta, tyko częściowo dopracowane kanały dotarcia do niego.

Najdziwniejsze jest to, że nie wynika to z braku umiejętności organizacji siebie w czasie, czy z braku umiejętności przekuwania planu w działania. Skąd to się bierze?

No cóż spójrzmy prawdzie w oczy – z braku przemyślanej koncepcji firmy i ułożonej na tej bazie strategii funkcjonowania biznesu.

Okazuje się, że pomysł na firmę to jedno, a prowadzenie jej to drugie. Ale pomiędzy nimi jest jeszcze koncepcja biznesu oraz wypływająca z niej strategia funkcjonowania firmy. To koncepcja porządkuje i nadaje realny kształt działaniom.

O ile zakładając firmę część z nas jeszcze o tym pamięta i układa (niestety najczęściej tylko w głowie) zręby koncepcji i strategii, o tyle po roku, dwóch prowadzenia biznesu, koncepcja jest już zapomniana i co więcej nieaktualna. Tyle, że bez niej nie da się na rynku działać w sposób efektywny.

Dlatego chcemy wrócić do korzeni, zachęcić Was do spojrzenia świeżym okiem na swoją firmę i sprawdzić, jaką koncepcję firmy macie dzisiaj oraz w którym kierunku chcecie ją rozwijać. Oczywiście nie zostawimy Was samych sobie, podsuniemy Wam narzędzia do tego i podpowiemy, jak je można wykorzystać. Chcemy byście pierwsze szkice zrobiły już na spotkaniu z nami.

Powrót do agendy